PÄÄSIVU   TAPAHTUMAT   TYÖMUODOT   LÄHETYSTYÖ   NUORET
YHTEYDET   KUVASTO   PÄÄKIRJOITUS   LINKIT

Outokummun Helluntaiseurakunta  Kiisukatu 1,  83500 Outokumpu

Jumalan evakuointisuunnitelma

Jumalan evakuointi, eli pelastussuunnitelma on ikivanha, ja se on yhä vieläkin voimassa!  Siitä kertovat jo Vanhan Testamentit profeetat jo satoja vuosia ennen Jeesuksen maailmaan tuloa, johon ajanlaskummekin perustuu.

VT:ssä on yli 300 profetiaa jotka täyttivät Jeesuksessa! esim. J:n syntymä maailmaan  Jes. 7:14,  J:n toiminta  Jes 8:23 - 9:1 , Jes 35:5-6 ,  J:n tuleminen Jerusalemiin Sak. 9:9   J:n ristiinnaulitseminen  Jes. 53:5-6   Mutta Hän on haavoitettu meidän rikkomustemme tähden..  PS. 22:17-19,  Jes. 53:9.  J:n ylösnousemus - Vain yksi hauta on tyhjä! Vain yksi voitti kuoleman!

Talvisota syttyi 75 sitten, 30.11.1939 jolloin  Neuvostoliiton joukot ylittivät Suomen rajan aamuvarhaisella ilmoittamatta edes sodanjulistusta.

- Viranomaiset olivat jo aikaisemmin tehneet evakuointisuunnitelman, että väestö pitää pystyä siirtämään turvaan jonkun katastrofin tai sodan jaloista. Tämä oli ainutlaatuista, sillä muut maat kuin Suomi eivät toimineet tällä tavoin evakuoimalla väestöä ainakaan näin laajasti.   Evakuointia. ei kuitenkaan onnistuttu täysin suorittamaan, vaan joiltakin alueilta jäi ihmisiä sotavankeuteen, jotka sitten pääsivät vasta sodan loputtua keväällä pois, mm. Suojärveltä Hyrsylän mutkasta tulleita ihmisiä käännytettiin suurin joukoin takaisin. Se koitui monille hyvin kohtalokkaaksi ja kaikki eivät selvinneet hengissä sotavankeudesta.

Evakuointien suunnittelu- ja varautumisvelvoitteet on määritelty pelastuslaissa ja valtioneuvoston asetuksissa pelastustoimesta. Alueellisen pelastustoimen tehtävä on laatia yhteistyössä kuntien ja muiden osapuolien kanssa väestön suojaamista koskevat suunnitelmat sekä väestön siirtämiseksi pois vaaran uhkaamalta alueelta ja sijoittamiseksi turvalliselle alueelle.

Jumalalla on erilainen evakuointi suunnitelma! Se kulkee ikäänkuin punaisena lankana läpi koko Raamatun sanoman.

Sen vuoksi Jumala lähetti poikansa Jeesuksen kertomaan siitä maan päälle.  Jeesuksen sanoma on selkeä ja yksinkertainen rakkauden sanoma, hän kutsui ja kutsuu vielä nytkin ihmisiä pelastukseen ja parannukseen. Ihmisten tulee vain ottaa vastaan Jeesuksen sanoma, ja hänet omaksi vapahtajakseen.

Jeesus sanoi että hän on mennyt valmistamaan meille sijaa taivaaseen!!

Moni voi kysyä eikö pelkkä usko Jumalaan ei riitä?

Jeesus sanoi, Minä olen tie totuus ja elämä (taivaaseen) Jeesus on vastaanotettava sydämiimme:  Jotka vastaanottivat hänet Jeesuksen, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi.  - Joh. 1:12

On niin kuin Nooan aikaan, ihmiset tekivät syntiä ja kauheuksia kuin nykyäänkin, eivät välittäneet Nooan parannuksen saarnoista ja kutsusta, vaan nauroivat ja pilkkasivat häntä! Sitten viimein arkin ovi sulkeutui, määräaika (ja synnin mitta) oli tullut täyteen ja vain Nooan perhekuntineen pelastui eläinten kanssa.  Kun alkoi rankkasateet niin ihmiset hukkuivat, ei auttanut enää jyskyttää arkin oveen, Jumala oli sen itse sulkenut.

Jumala kutsuu ihmistä eri tavoin jonkun kerran taivastielle, Jeesusta seuraamaan. Se tapahtuu yleensä meidän tavallisten ihmisten kautta, joskus mitä erilaisimmin tavoin, joku kuulee kutsun esim. radion ohjelman kautta.  Herra voi puhua eri tavoin vaikka unien kauttakin meille.

Mitä sinä vastaat? Hyvä olisi jo nuorena lähteä seuraamaan Herraa.  Mitä vanhemmaksi tulee sen vaikeampi voi ratkaisu olla, ja Jumalan kutsu voi mennä ohi ja viimein loppuakin.

Sanoma Jeesuksen rististä voi olla joillekin hullutusta, mutta niille jotka sen vastaanottavat, pelastuvat.

Ei ihmistä auta vaikka hän kuuluisi mihin tahansa ”kuppikuntaan” Taikka tekisi hyväntekeväisyys yms. työtä  ja vaikka sulkisi itsensä luostariin . Miksi ?

Koska pelastusta ei ansaitakaan millään omilla teoilla, vaan Jeesuksen sovitustyöllä, ristin kuoleman kautta!

Joh 3:16. - "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

Jeesus on luvannut tulla noutamaan omansa pois maan päältä. Ne jotka ovat valmiit, pääsevät.

Hyvää ja rauhallista Vapahtajamme syntymäjuhlaa!

Heikki Jeronen

Outokummun Helluntaiseurakunta